fbpx

E-MAIL SEGMENTATIE

E-mail mensen precies wat ze willen

Massaal willekeurig e-mails versturen werkt niet meer! Behandel jij iedereen op je lijst hetzelfde? Dan voelen ze zich een nummertje en vragen ze zich af: “Waarom zou ik deze e-mail openen, laat staan lezen”. Stuur je precies de e-mails die mensen willen ontvangen? Dan luisteren ze naar wat je te zeggen hebt (dit betekent dat ze hun e-mails openen en lezen).

e-mail segmentatie mailhop partner activecampaign

Zonder segmentatie haal je niet het maximale uit e-mail marketing

Sommige mensen openen je e-mails, sommige mensen lezen je e-mails.

En sommige mensen klikken op de links in je e-mails…

Maar vraag jij je niet af of deze aantallen niet hoger kunnen zijn? Ja?

Dit kan door te segmenteren. Hieronder volgen de verschillen tussen met en zonder segmentatie e-mailen.

Zonder segmentatie...

  • Stuur je dezelfde e-mail naar iedereen
  • Vragen mensen zich af waarom je ze überhaupt e-mailt.
  • Kost e-mail marketing een hoop tijd en energie, voor weinig resultaten

Met segmentatie...

  • Stuur je elke persoon op je lijst precies wat ze willen zien
  • Mensen reageren op je e-mails en zijn betrokken, omdat je ze de juiste informatie geeft
  • Voelt je marketing veel persoonlijker (en krijg je betere resultaten)

Met tags kan je sorteren, verzenden en automatiseren

Een tag is een ander woord voor een label. Segmenteren met tags is even eenvoudig als een notitie toevoegen aan je contacten. Deze notitie blijft voor eeuwig aan het e-mailadres (contact) hangen. Vervolgens kan je voor altijd het e-mailadres een bericht sturen (via de tag).

e-mail segmentatie mailhop partner activecampaign
e-mail segmentatie mailhop partner activecampaign

Wist je al dat je tags automatisch kan toevoegen?

Wanneer contacten je website bezoeken of op een link in je e-mail klikken, laten ze zien dat ze geïnteresseerd zijn. Dat is dus handig om te weten. Je kunt automatisch een tag toevoegen als een contact een bepaalde actie uitvoert. Vervolgens stuur je content op basis van hun interesse.

Maak e-mails persoonlijk met segmentatie

Pas jouw bericht per contactpersoon aan door gebruik te maken van conditionele content, zodat elke gebruiker het perfecte bericht krijgt. Laat mannelijke producten aan mannen zien en vrouwelijke producten aan vrouwen, terwijl je exact dezelfde mail gebruikt. Creëer daarnaast conditionele/ content met tags voor onbegrensde mogelijkheden.

e-mail segmentatie mailhop partner activecampaign
e-mail segmentatie mailhop partner activecampaign 3

Maak e-mails persoonlijk met segmentatie

Pas jouw bericht per contactpersoon aan door gebruik te maken van conditionele content, zodat elke gebruiker het perfecte bericht krijgt. Laat mannelijke producten aan mannen zien en vrouwelijke producten aan vrouwen, terwijl je exact dezelfde mail gebruikt. Creëer daarnaast conditionele/ content met tags voor onbegrensde mogelijkheden.

Hoe kan je doelgroepen segmenteren?

Elke contactpersoon op je lijst is uniek en vindt andere dingen belangrijk. Daarom wil je de communicatie van bijvoorbeeld je nieuwsbrief, zoveel mogelijk toespitsten op elke individuele persoon. Met de tags en data verzameld door MailHop kan je oneindig veel groepen maken.

Hieronder volgen een aantal segmentatiemethodes:

  • Websitegedrag
  • Industrie
  • Persoonlijke interesse
  • Mensen die op een link klikken in je e-mails
  • Customer lifetime value (levenslange klantenwaarde)
  • Contact met je verkoopteam
  • Job functie
  • Quiz antwoorden
  • Datum inschrijving maillijst
  • Gekochte producten
  • Informatie zelf opgestelde vragen
  • Soort organisatie
  • Contactpersonen die e-mails openen
  • Geografische locatie
  • Tijd sinds laatste aankoop
e-mail segmentatie mailhop partner activecampaign

Klaar om je winst te vergroten met e-mail marketing software?

✓ Nederlandstalige support ✓ Maandelijks Opzegbaar ✓ Veilig Betalen Met iDeal of CreditCard ✓ 14 Dagen Gratis Proberen

*Geen creditcard of iDeal nodig. 14 dagen proefversie.

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Geef aan welke cookies je wilt accepteren of bekijk de privacyverklaring.

Privacyverklaring | Sluiten
Cookie instelingen